ads

steri Masuk ICU Ketika Lipat Kain Suami. Ini PUNCANYA.. Jangan TERKEJUT !!!


Ketika tu aku berada di dapur tengah masak tengahari. Mak pula tengah lipat kain di ruang tamu rumah sambil tengok TV. Sedap-sedap tengah mengacau kari ayam yang sedang dimasak, mak menjerit. “Aduhh Aduhhh Aduhhh Milahhhhhhhh Milahhhh datang sini cepatttt”.
Aku pun bergegas lari ke ruang tamu dengan perasan penuh cuak. Mak yang aku kenal sangat lemah lembut tak pernah jerit-jerit macam ni. “Mak kenapa, kenapa mak”. Ya Allah alangkah terkejutnya aku apabila melihat ada seekor ular sedang melingkar di ruang tamu rumah.
Mak memegang jarinya. Tampaknya mak macam dah kena gigit ular tu. Aku terus ambil penyapu dan kebetulan ternampak RIDSECT. Terus aku ketuk2 ular tu sambil menyembur ridsect.
Aku pun bergegas lari ke ruang tamu dengan perasan penuh cuak. Mak yang aku kenal sangat lemah lembut tak pernah jerit-jerit macam ni. “Mak kenapa, kenapa mak”. Ya Allah alangkah terkejutnya aku apabila melihat ada seekor ular sedang melingkar di ruang tamu rumah.
Mak memegang jarinya. Tampaknya mak macam dah kena gigit ular tu. Aku terus ambil penyapu dan kebetulan ternampak RIDSECT. Terus aku ketuk2 ular tu sambil menyembur ridsect.
Aku tak rasa ridsect tu leh bunuh atau peningkan ular tu. Tapi aku dok sembur juga. Dalam sakit-sakit mak bagitau ketika sedang melipat kain pelikat ayah, tiba-tiba ular tu muncul dan terus gigit jari mak. Ular tu dah lunyai aku ketuk-ketuk dengan penyapu.
Aku terus bawa mak pergi hospital. Gambar ular sempat dirakam untuk tunjuk kat doktor nanti supaya mak boleh dapat anti-venom yang bersesuaian. Mak ditahan di wad. Alhamdulillah mak selamat. Miss K.
SUMBER: kisahviral


No comments

Powered by Blogger.